Flisaskriver

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Flisa - 24 januari 2010 00:05


Idag känner jag mig sådär äcklig och ofräsch som jag gjorde direkt efter övergrepps situationer i ungdomsåren.

Inte så att jag varit med om dom situationerna nu, utan nu är det helt naturliga orsaker. Jag har nämligen mensvecka i veckan.

Ni fattar säkert inte, hur svårt det är för mig att skriva ner dessa rader. Det är dessutom ännu svårare att säga det med ord. Trots att vi vuxna kvinnor menstrerar varje månad och därmed är helt naturligt.

Mig äcklar det...

Smärtan "föder" flashbacks och en massa minnen av olika övergrepp där smärtan har varit de som gjort traumat, så jobbigt.

Sedan "kletet" av det blod tillblandade sekret som kommer ut. Jag får panik av att vara kletig...

Måste verkligen tvinga mig med filtallrikar som ska diskas och att äta något sådant skulle bara vara omöjligt.

Jag avstår att smörja in mig med bodylotion, för att jag står inte ut med kletet eller beröringen, trots att det är min egen hand.

En dröm, vore om man fick slippa dessa veckor. Jag blir alltid lycklig när det hoppar över en månad. Vet med säkerhet att hoppet inte beror på att jag är gravid, därför kan jag glädjas...

Men just nu är det allt annat än glädje.

Presentation

MixPod

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som gör att du läser/hittat min blogg?
 Jag är en vän
 Jag är en överlevare
 Jag har fått adressen av en vän
 Jag hittade hit via sökmotor
 Jag är bara nyfiken
 Jag surfar runt

Flisas Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards