Flisaskriver

Alla inlägg under november 2009

Av Flisa - 30 november 2009 19:52


Så är nu snart denna dagen till ända. Jag är glad för varje dag som passerar, just nu.

Jag pratade med chefen på eftermiddagen. Ska försöka få social träning om försäkringskassan godtar det. Längtar så inni vassen efter mina arbetskamrater. Jag tror inte att jag orkar med mina vanliga sysslor, men tänkte att jag kan starta att delta på möten så kommer jag samtidigt in i det som händer på jobbet.

Chefen var enbart possitiv så i morgon ska jag se om jag hinner haffa min handläggare på försäkringskassan. Jag måste ha deras tillstånd för att det ska vara okey.

Av Flisa - 30 november 2009 09:54


Efter en helt kaotisk natt är jag nu uppstigen men känner mig nästan bakis av sömnbristen. I natt sov jag verkligen inte bättre trots sömntabletterna. Undrar om det är så att det skulle bli bättre om jag tog två... Kan man bli tillvand av dem?  Jag kan verkligen inte detta!

Hur som jag får lösa det under dagen.

Vad gör jag idag då???

Fortsätta pynta... skulle byta gardiner och putsa dotterna fönster hade jag tänkt. Men regnet häller ner så det lockar verkligen inte. Tror att jag sparar det till på Onsdag och hoppas på sol.

I morgon ska jag och svägerskan till storstan på julshopping. Borde kanske tänka över vad det är jag ska inhandla och vad jag redan är klar med. Ska försöka nå mitt mål att vara färdig till luciadagen. Det lyckades jag alltid med innan jag fick barn. 

Av Flisa - 30 november 2009 00:36


I kväll tog jag min sömntablett som jag bestämt. Men nu ca 1,5 timmar efter det känner jag mig ännu inte trött.

Ångesten kryper innuti mig som en orm. Den gräver runt och äter mig sakta sakta...

Av Flisa - 29 november 2009 10:10

Nu är det morgon och alla är igång igen.

Min natt blev som jag befarade inte så bra.

Hade riktigt svårt att somna, snurrade runt runt i flera timmar. Sedan har jag vaknat för minsta lilla knyst.

Idag är jag så besviken och anklagar mig själv för att jag inte riktigt "unnar" mig själv att sova riktigt bra.

Av Flisa - 29 november 2009 01:35


Två nätter har jag nu sovit riktigt skapligt på alla piller jag häver i mig.

Men varför har jag inte tagit dem i kväll???

Jag vet inte. Förmodligen ingen annan heller. Men genast får jag en anledning att anklaga mig själv och slå på mig, som inte ligger...

Dessutom är jag barnvakt till brorsans älsta kille. De sover sött efter ett långt insomnande med en massa fniss och bus.

Men så ska det ju vara när man sover borta.

Jag sitter och funderar om det har ett samband.

Brukar alltid tycka att det är jobbigt när någon sover över här. Även om det är ett barn, så tillhör han inte min trygga boning...

Jag vaknar direkt om dottern kommer till min säng. Klarar inte av hennes närhet, eller någon annans.

Av Flisa - 27 november 2009 23:42


Ikväll har jag och min allra bästa vän varit på julkonsert i kyrkan.

Magnus Carlsson (Alcazar), var den gästande artisten. Jag är verkligen inget fan av honom. Men det var en magisk stämning under hela konserten. Oerhört rar kille som verkligen bjöd på sig själv.

Han sjöng många nya låtar från sin senaste skiva. Många hade fantastiska texter.

Det fanns dock ett störande objekt. Min farbror jobbar i den kyrkan så han var ju där. Som tur var hade jag förberett mig med tanken att det kunde vara så. Han kom som tur var inte fram till oss, utan skickade en hälsning över en bänkrad. Jag svarade hej, tillbaka och sedan försökte jag bara strunta i honom.


Nu är jag hemma och full av intryck.

Har "snällt" tagit min medicin som vi kommit överens om.

Av Flisa - 27 november 2009 09:45


Efter ca 2 tinmmar med många tankar som inte gick att tygla, var så kroppen så påverkad av tabletterna att dom van. Jag somnade vid 02 och vaknade inte en enda gång förrän klockan var 07 och det var dax för morgonbestyr.

Idag känner jag mig väl inte pigg prcis. Men jag vet att kroppen har fått vila i natt och det räcker för att jag ska känna mig tillfredsställd och göra på samma sätt i natt igen. Jag måste få ordning på min sömn. 

Av Flisa - 27 november 2009 00:09


I natt mailade jag min psykolog för att be henne prata med läkaren i teamet. Jag sover allt mindre och känner att jag orkar inte ha det så här. Vi hade pratat om att kombinera olika tabletter för att decka mig till natten. Men hon ville att jag fick klartecken från läkarn innan jag provade. När jag så lämnade ställer efter vår träff så var läkarens dörr låst. Hon hade förmodligen lämnat stället för dagen.

I morse fick jag så svar där det stod att jag skulle ta sömnmedicinen 1 timme före sängdax och sedan en insomnings tablett när jag kryper in under täcket. Jag har tagit den första och är precis på väg att ta nr 2. Håller tummarna för att det ska fungera.

Sov gott!   hoppas jag...


Allan edwall - Vaggvisan

Presentation

MixPod

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som gör att du läser/hittat min blogg?
 Jag är en vän
 Jag är en överlevare
 Jag har fått adressen av en vän
 Jag hittade hit via sökmotor
 Jag är bara nyfiken
 Jag surfar runt

Flisas Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards