Flisaskriver

Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Urk... *varning*

Av Flisa - 12 december 2012 21:00

Urk, idag är det pyton att befinna sig i mina kläder.

Drömde om bilen hela natten.

Idag känner jag mig äcklig och mår fruktansvärt illa... Har inte kunnat äta på hela dagen, allt känns så äckligt.

Känner hur kletet kommer i svalget och ner i halsen. Kräks bara av att tänka på det...

Samtidigt smärtar neder delen, det bränner som eld.

Alla minnen kommer över mig som en stor tsunami våg. Den skjöljer över mig så att jag tappar fotfästet helt och hållet.

Ligger i sängen och orkar ingenting.

Dottern lyckades få igång mig en stund, när hon kom hem från skolan. Det blev ett pepparkakshus och lite ischoklad men nu är hon i sin säng så nu kan jag släppa fasaden igen.

Här i min ensamhet kommer tankarna och sorgen från förr, tillbaka. Varför föddes jag och varför blev det just jag...

Om jag hade blivit "tillverkad" i en annan stund, hade då den personens liv blivit det samma eller är det så att det blev så här bara för att det är just jag som aldrig någon gång protesterade annat än med tystnad och gråt, med den tysta gråten...

 
 
Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

31 januari 2013 18:56

Hej.
JAg har läst lite i din blogg och såg inlägg om att du varit på emdr behandling osv 2009. Hur tycker/tyckte du att det var/är.
Jag har precis påbörjat en behandling.

Hoppas det är oki med dig när du läser detta.

Mvh Wiilow

http://wiilow.blogg.se

Flisa

2 februari 2013 15:56

Hej Willow!
Jag håller fortfarande på med EMDR i omgångar. Ibland måste jag göra annat för att orka. Men de metoden är den som hjälper mig mest och bäst. Till en början jobbade jag med små minnen som inte var så komplexta och kunde avslutas för varje gång vi träffades. Nu jobbar jag med stora saker som innehåller många fragment. Det innebär att vi jobbar med samma om och om igen ända till jag inte längre dissocierar och/eller känner att det känns klart. När minnena inte längre är minnen som ligger och stjäl energi och kraft. Viktigt för mig att jag får dela med mig och ha en terapeut som vågar berätta vad hon känner och som hon brukar säga innan vi skiljs åt, "nu vet jag vad som hände, jag har också varit där med dig"... men kom ihåg att det är gamla minnen, det är slut nu!
Trots att det är fruktansvärt jobbigt under tiden vi håller på och kanske ännu mer efteråt så tycker jag att metoden är fantastiskt bra- Men den passar inte alla, det har jag också fått erfara av vänner som provat.
Hoppas du kan få lindring av den. Du får gärna skriva mer om du orkar och vill.

Kom ihåg, det kan aldrig bli så hemskt som när det hände, då var du ensam och otrygg!
Lycka till/Flisa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Flisa - 10 april 2014 23:01

Mår skit... Orkar inte jobba. Vill inte vara här och nu. Hur kunde jag vara så jävla dum och skaffa barn. Sitter fast, kan inte svika henne eftersom hon inte har någon annan som bryr sig. Men hur ska jag orka?? Har inget liv längre. All...

Av Flisa - 5 januari 2014 11:08

Hela drömmandet startar redan innan jag riktigt tycker att jag somnat. När man är i det läget att man liksom domnar bort, men ändå ser det som finns i rummet framför sig. Över mig kommer liksom en tromb, en snurrande konisk form som tränger in i mi...

Av Flisa - 14 december 2013 21:08

Sliter, river, drar... Det gör ont och skaver Jag går sönder... Du skrämmer mig så Du har mig i ett järngrepp   Bara en dag Eller två Varför håller du så hårt? Varför är det såhär? Varför finns alla frågor, utan svar?   Herr Å...

Av Flisa - 30 september 2013 21:28

Blir lite förskräkt när jag nu äntligen har loggat in och ser att jag i snitt har ca 70 läsare/månad och inte har skrivit en endaste rad sedan februari... Här händer det massor. Både med mig som person och i min själ. Jag ska försöka bena lite i de...

Av Flisa - 7 februari 2013 16:25

I natt fick jag sova nästan hela natten. Somnade dessutom om, när dottern åkt till skolan och sover ostört några timmer till. När jag sedan vaknar av mig själv, känner jag mig utvilad och pigg! Minns inte den känslan... När jag sedan kommit upp ur ...

Presentation

MixPod

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som gör att du läser/hittat min blogg?
 Jag är en vän
 Jag är en överlevare
 Jag har fått adressen av en vän
 Jag hittade hit via sökmotor
 Jag är bara nyfiken
 Jag surfar runt

Flisas Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards