Flisaskriver

Alla inlägg under oktober 2009

Av Flisa - 27 oktober 2009 23:50


1 kg kött (älg eller nöt-stek, fransyska eller liknande)

2½ dl Coca-Cola

2½ dl Lättöl

3/4 dl Soya

6 Enbär

6 Svartpeppar korn

1½ gul Lök

1½ Köttbuljong tärning

1 tsk Salt


Låt köttet sjuda med alla ingredienserna tills det uppnår en temperatur av ca 78 grader.

Sila av skyn. Blanda den med ca 3 dl grädde. Låt koka ihop en stund. Gör en redning av vetemjöl eller använd Maizena redning för mörk sås.

Smaka av med salt och peppar efter smak.

Av Flisa - 27 oktober 2009 23:34

Idag har jag haft en riktig super dag i stan.

Började med ett helt underbart besök hos frissan Glad.

Hon skämde bort mig med en underbar massage stund både av rygg via hennes schamponerings stol och en riktig guldstund när hon knådar skalpen med sina "magiska" fingrar. Tack för att du finns och fattar läget!!!

Efter detta åker jag iväg till gruppen som idag har promenad på schemat. Vi traskar vår runda på 4,6 km på 50 minuter, Då hade vi några korta stopp pga skor som måste knytas och en som behöver vila en stund. Känns riktigt bra när vi kommer till målet... Känns konstigt de dagar jag inte tar min promenad där hemma. Det har faktiskt blivit en vana. Det blir spännande att se om jag kan hålla fast vid den när vardagen så småningom förändras med jobb och färre hållhakar.

Dagens trevligheter avslutas sedan hos mina föräldrar med 71 års kalas. Ett kalas som sker i lugnan ro tillsammans med barn och barnbarn. Skönt att bara vars för oss själva...


Av Flisa - 26 oktober 2009 11:43


Idag är det så måndag igen. Jag ska till psykologen i eftermiddag. Det känns fortfarande lika svårt att närma mig det som är så tungt.

Den där lilla varelsen inom mig som har det så svårt. Hon som är så liten, rädd och ensam.

Önskar så att det fanns något bra sätt att få igång mig för då kommer det att lossna. Det svåra är att komma över tröskeln...

Av Flisa - 25 oktober 2009 12:32

Jag följer Idol tillsammans med dottern.

Igår vaknade jag för denna spröda lilla kille som tyvärr fick lämna tävlingen.

Gillar hans sätt att sjunga i moll.

Känns väl som mitt eget liv just nu, det går också i moll!




Av Flisa - 24 oktober 2009 12:20


Idag är det riktigt surväder ute.

Dottern har precis åkt till en kompis som ska ha kalas idag. Dom ska vara ute i 3 timmar. Snitslad bana om en massa kul som sedan avslutas med korvgrillning och fika.

Hon och kusinen var bjudna båda två så jag skjutsade två förväntansfulla 6 åringar till dagens happening.

Direkt kusinen kommer hasplar han ur sig, Va´litet paket du har! Det är väl inte storleken som är viktig, svarar jag honom.

Neej... så är han tyst i 2 sekunder åsså säger han igen vilket litet paket...

Sägas bör dock att hennes paket är ca 20x10 cm och hans 30x25...

Men hallå! Tänk en diamantring då snackar vi litet paket, men den är så dyr att du kanske aldrig får råd att köpa någon. Släpp storleksdiskussionen, du vet ju inte ens vad som är i!

Varför blir det så här?

Igår råkade min dotter säga till honom när de ritade, Vilken konstig mun... då fick han anledning att grina i ca 10 minuter och sedan krävde han att han själv skulle ha vardagsrummet för sig själv.

Jag försökte då säga att ibland säger du också saker som man blir ledsen av. Men NÄÄ det gjorde han aldrig.

Synd att jag kopplar så långsamt ibland...

Världen är verkligen inte helt lätt!

Av Flisa - 23 oktober 2009 23:44


"Sträck dig efter månen

Om du faller kommer

du att landa på en stjärna"

                Anonym

Av Flisa - 23 oktober 2009 10:14


Nu är det så dag igen. Känns riktigt skönt, även om det är lite läskigt va fort veckorna snurrar iväg.

I natt känns det som om jag har sovit, men kroppen är helt slut. Jag somnade i stolen där jag satt när jag åt min frukost. Nu sitter jag här vid datorn och skriver samtidigt som jag gäspar stort.

I natt minns jag att jag hade känslan av någon som drog i mina ben. Idag känns det som om ena foten är ur led. Det gör ont varje steg jag tar och foten känns stum. Rör jag på den skriker leden av smärta.


Av Flisa - 22 oktober 2009 09:42


Två veckors sallad 

 

1 kg Morötter

1 st Vitkålshuvud

2 st Paprikor (olika färger)

½ Purjolök

 

Riv morötterna, strimla vitkål, paprika och purjolök

Blanda i ett kärl med lock

 

Koka upp lagen;

 

1 dl Olja

1 dl Äppelcidervinäger

½ dl Socker

Örtkryddor (Italiensk salladskrydda)

 

Slå den kokande lagen över grönsakerna

Blanda om

Ställ i kylskåp

Låt stå i 1 dygn innan du börja äta


Presentation

MixPod

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som gör att du läser/hittat min blogg?
 Jag är en vän
 Jag är en överlevare
 Jag har fått adressen av en vän
 Jag hittade hit via sökmotor
 Jag är bara nyfiken
 Jag surfar runt

Flisas Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards