Flisaskriver

Alla inlägg under november 2010

Av Flisa - 7 november 2010 16:11

Av Flisa - 7 november 2010 15:08

Finaste vänner som troget finns här med mig, trots att jag inte ens orkar visa mig.

Här hos mig är kaoset ett faktum. Jag är helt utan energi. Vill helst bara ligga i sängen iförd nattkläder.

Mitt smvete värker värre än någonsin, vilket säkert också förbrukar energi. Nu har höstlovet passerat och vi har inte gjort någonting mer än mina måsten.

Dottern är trots allt nöjd med det. Hon har fått följa med mig på de aktiviteter som hon kan delta i. Dessutom fick hon besöka sin "lossas" lillasyster 3 månader och det väger upp allt.


Jag bränner all energi i att fortsätta minnas och återuppleva det som hände i omklädningsrummen på ishallen för ca 30 år sedan.

En man som jag inte känner som brukar våld både på och i min kropp. ..

Jag som trodde att jag höll på att närma mig slutet.

Nu har luften gått ur mig och jag lever på den näring mina vänner förmedlar.

Den luft ni alla ger med konstgjord andning.

Men jag tänker inte ge upp!


Av Flisa - 7 november 2010 13:54

I den trista och tunga vardagen jag befinner mig i just för tillfället hittade jag något som skulle kunna förgylla vardagen om än bara för en stund.

Jag har nämligen anmält mig till att bli testpilot åt Arla. Nytt just nu är att de vill testa en smaksatt vispgrädde med choklad eller jordgubbssmak.

     

Tänk så mycket gott man skulle kunna fixa med dem. Utan att man står hemma i köket med olika ingredienser.

Jag ser framför mig en varm sommardag i jordgubbslandet. Våffelstrutar vispad jordgubbsgrädde och skivade varma jordgubbar från det egna landet. Kan det bli annat än gott.

Eller varför inte en fruksallad som toppas med vispad chokladgrädde och sedan hyvlad vit och mörk choklad på toppen.

Enklare kan det inte bli.

Till och med M, 7 år skulle kunna fixa en sådan efterrätt och få känna sig jätte duktig i köket.

Nu är det bara att hålla tummarna att man blir uttagen som testpilot. Annars har jag bjudit på några tips till er som liksom jag gillar godsaker.


Finns det fler som vill prova att anmäla sitt intresse, gå då in på; http://smartsontestpilot.se/arla-smaksatt-vispgradde/bli-testpilot/

Presentation

MixPod

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som gör att du läser/hittat min blogg?
 Jag är en vän
 Jag är en överlevare
 Jag har fått adressen av en vän
 Jag hittade hit via sökmotor
 Jag är bara nyfiken
 Jag surfar runt

Flisas Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards