Flisaskriver

Alla inlägg under september 2013

Av Flisa - 30 september 2013 21:28

Blir lite förskräkt när jag nu äntligen har loggat in och ser att jag i snitt har ca 70 läsare/månad och inte har skrivit en endaste rad sedan februari...

Här händer det massor. Både med mig som person och i min själ. Jag ska försöka bena lite i det.


28/5 gjorde jag en gastric bypass operation då jag i hela mitt liv varit en överviktig person och jag dessutom sista 4 åren har vetat att jag har en stor mjältcysta som man måste operera för att få bort. Jag har ända sedan den upptäcktes försökt få till en operation där man gör båda ingreppen samtidigt men fått nej. Riskerna med en sådan operation sågs som för stora. Till sist kom det fram att man aldrig pratat med den operatör som var den som skulle operera utan det är bara den doktor jag träffat som sagt nej. När man så till sist frågade rätt doktor sa han JA!!!

Det blev ett snabbt handläggande och till sist så fick jag en tid för operationen 15 mil hemifrån... Liten, rädd men samtidigt väldigt förväntansfull skedde operationen tisdagen den 28/5. Före operationen har jag lyckats gå ner 20 kg bara genom att bli mer medveten om mitt förhållande till mat och mat tider. Jag minskar portionerna och äter 3 mål och 2-3 mellanmål. På samma sätt som jag kommer att leva i resten av mitt liv.

Operationen lyckas. Man gör 5 titthål varav det ena strax ovanför naveln blir ett litet snitt för att få ut den gigantiska cyst hinnan. På återbesöket får jag veta att varken operatören eller hans bisittare har någonsin opererat en mjältcysta som varit så stor. Inte konstigt att jag nu känner det som om jag har ett nytt liv. Cystan är borta, jag kan andas så stora eller små andetag jag vill och sedan är jag nu i skrivande stund dessutom 43 kg lättare.

Ångrar inte en endaste stund att jag har gjort operationen även om jag mår riktigt räv ibland....

Presentation

MixPod

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som gör att du läser/hittat min blogg?
 Jag är en vän
 Jag är en överlevare
 Jag har fått adressen av en vän
 Jag hittade hit via sökmotor
 Jag är bara nyfiken
 Jag surfar runt

Flisas Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards