Flisaskriver

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Flisa - 3 januari 2010 23:38

Det är fortfarande ofattbart att min goa farbror aldrig mer kan krama mig sådär gott som bara hans stora famn kunde. Jag kände mig alltig helt trygg med honom.

Idag har vi varit ute i pulkabacken en lång stund tills fötterna bara var helt stelfrusna.

Hemma har jag ingen ro. Jag har städat i papper, vilket var välbehövligt men rätt trist.

Jag var över och pratade lite med min bror och svägerska. Jag berättade om mamma och pappas besök hos "fastra" och att hon nu skulle till sonen och äta middag där.

Då säger brors sonen 6 år, men då  blir ju han själv!

Jag kopplar inte riktigt. Utan säger han? Vem menar du?

Jamen farbror H!

Men vännen, du vet ju att han är död, eller hur?

Jo, men ändå...

När man är död finns man inte längre. Vi kommer aldrig mer kunna träffa honom igen...

Nej, jag vet men... Då flikar lille bror, 4 år in...Han är ju i himlen och där kan inte vi vara!

Vi håller med honom och där avslutas samtalet

Här hemma sitter dottern också 6 år och tittar på bilder och tänker hon säger inte så mycket.

Jag tror att vi alla är i chock och inte riktigt kan fatta det hemska faktum att han inte finns här hos oss längre.

Presentation

MixPod

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som gör att du läser/hittat min blogg?
 Jag är en vän
 Jag är en överlevare
 Jag har fått adressen av en vän
 Jag hittade hit via sökmotor
 Jag är bara nyfiken
 Jag surfar runt

Flisas Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards