Flisaskriver

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Flisa - 11 mars 2009 23:22


Sitter ock lyssnar på Karlavagnen samtidigt som jag surfar runt på datorn.

Kvällens ämne; Vem kan man lita på?

Det är en riktigt svår och stor fråga. Visst finns det en och annan som jag litar på här och nu. Men helt plötsligt förändras livet och den man trodde att man kunde lita på svek en. Det har vi väl alla varit med om flera gånger, tror jag.

Det är nog det som gör att jag får så oerhört svårt att släppa in människor i mitt liv. Det är så oerhört svårt att reparera ett svek men väldigt lätt att bli sviken.


Ofta får jag frågan om jag har någon att lätta mitt hjärta för och i så fall hur mycket jag törs släppa fram. Det är egentligen bara några få väl utplockade som vet riktigt mycket, men absolut inte allt. 

Jag har också många gånger ångrat att jag gett förtroendet till personer att få veta. Hur gör man då? Informationen går ju inte att radera.... Det gör bara så ont och får mig att tystna ännu mer.

Då är det bra med en dator. Den tar emot och sviker en inte heller, på samma sätt som min dagbok i alla tider varit min trognaste vän.

Det är nog egentligen bara den som riktigt vet allt. Det kommer nog aldrig att bli på något annat sätt heller hur mycket jag än önskar att det vore någon mer av kött och blod. Någon som kunde ge mig feedback och tröst när så behövs. Det glömmer vi så lätt bort. Men ack så ont det gör i ensamheten...

Presentation

MixPod

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är det som gör att du läser/hittat min blogg?
 Jag är en vän
 Jag är en överlevare
 Jag har fått adressen av en vän
 Jag hittade hit via sökmotor
 Jag är bara nyfiken
 Jag surfar runt

Flisas Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards